7.11.07

Mysigt är bara förnamnet

Det är helt sanslöst förresten att klockan bara är 13.40, jag har verkligen varit uppe sed ottan. Mamma och lilla hunden Manne kom och mötte mig på stationen och han var så sprallig och glad att se mig att han knappt visste vad han skulle ta sig till. Sen dess har vi ätit frukost, vilat några timmar med mamma och hunden, druckit te, så har jag promenerat, duschat,vilat och läst Dala-demokraten och suttit med datorn ett tag. Man kanske alltid borde börja gå upp vid 05.30.

Min hundpromenad var förresten en katastrof, eftersom jag hade trott att det skulle vara barmark här och därför inte hade speciellt bra skor med mig. Det har dock snöat hela morgonen och under promenaden föll jag TRE gånger på isfläckar i mina hala gympaskor. En av gångerna tippade mitt ben omkull Manne också som gjorde en volt och sen tittade förvirrat på mig. Som ett resultat har jag nu skrapsår på båda knäna och en blödande fotknöl och känner mig allmänt öm. Jag måste försöka hitta något bättre skodon till nästa gång helt enkelt. Men annars är det bara toppenbra, vi har det så mysigt här i det K-märkta huset i Faluns vackraste område Elsborg. Lite bilder kommer naturligtvis sen när jag hunnit fota. Jag har ju bara sett det här på våren och sommaren, men med nyfallen snö på gatan och hustaken utanför fönstret och ljus på den röda duken på köksbordet så är det total julstämning här.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails