17.11.07

Mr Darcy, forever

Igår kväll när jag var hundvakt tittade jag på gamla favoriten Stolthet och fördom. Det var rätt länge sen jag såg den sist så det var fem ljuva timmar med countrydances, tedrickande, svaga nerver och så förstås romantik. Det här är verkligen den bästa miniserie jag vet, alla kategorier.

På tal om Stolthet och fördom och mr Darcy läste jag ett roligt citat: "Is it so wrong to demand a little romance in our dreary lives? As the UKTV poll establishes, 37 per cent of women would rather have a Darcy-type figure court them than a modern man. Modern men responded by saying that two thirds of them have never read a romantic novel in their lives."

Bild från BBC och citat från The Telegraph

4 kommentarer:

Anders Lindgren sa...

Det där funkar ju ganska bra då ändå. Den tredjedel av männen som har läst en romantisk bok får då satsa på den dryga tredjedel av kvinnorna som vill ha en Darcy. Inte perfekt matchning, men nära nog... (iaf om alla som läst en sådan bok också beter sig som personerna i den)

Moa sa...

Haha, så sant, så sant!

Anna @sweet life sa...

Åh, mr Darcy :)

Moa sa...

Ja men eller hur! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails