5.11.07

Universitets-misär

Idag var det introduktion till ex-jobbet och en typiskt tråkig sådan. Det är väldigt olika vilken kunskap som finns i den väldigt stora gruppen som ska skriva vid den institutionen, men ändå skulle alla lyssna på samma sak. Efter en timme av långsamt framförda självklarheter som att det är viktigt med ett akademiskt språk, deserterade jag och gick till UB för att söka böcker istället.

Litteraturjagande är en väldigt stressig och svettig historia. Biblioteket är alltid varmt och så har man ytterkläder och väskor att släpa på - samt naturligtvis den ökande högen böcker som man ska balansera på ena armen. Det blev en sån där maffig tur ner till magasinet och jag gick till och med till Medicinska biblioteket på sjukhuset för att låna några böcker. Till råga på alla dessa blodtryckshöjande faktorer fick jag närmast cellskräck när jag skulle gå på en toalett som bara var så bred som dörren. Det kan tyckas rätt brett, men om man lägger till tvättställ, sopkorg, maffig pappershållare etc. utspritt på två långsidor så blir det inte så mycket utrymme kvar. Detta ökade liksom känslan av stress, press, värmeslag och trötthet. Till hela den här stressen kommer också vetskapen om alla smådetaljer som måste fixas inför min resa imorgon kväll. Förutom att hämta en väska och packa ska jag skriva en forskningsplan och dessutom kanske jag ska jobba som lärarvikarie imorgon. Tur att jag börjar bli bättre på att stressa av mig själv med yoga-andning, zen-tänk och prioriteringar.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails