16.11.07

Fredagskväll med hundmys

Ikväll är jag hundvakt medan mamma och Björn är på en julfest. Odin som alltid sörjer när husse och matte är borta ligger på hallmattan och väntar. Man kan få honom att ligga och mysa i soffan ett tag, men sen går han alltid tillbaka till mattan och ligger där och ser sorgsen ut. Manne däremot ligger hos mig i soffan och sover, hoprullad i en filt, med benen utspralade och ena örat uppvikt. Det är nästan så att hjärtat brister bara för att han är så underbar.

Eftersom jag tröttnade på att blogga hundbilder kommer det lite Falunbilder istället, närmare bestämt på Elsborg då.

Någon som har sett ett "R"? Men en fin skylt var det.

En fascinerande konstruktion tyckte jag.

Vackert frusna löv och grässtrån.

Här i Falun gillar man ju det här med amerikanare och tydligen även bilskämt.

En av gatorna på området, fint namn tycker jag.

Ett vackert frostigt fönster på ett gammalt förfallet hus.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails