12.10.06

En bäbis på besök

Nu har jag haft besök av en söt men dreglig liten kille vid namn Edvin och så förstås hans charmerande mamma Johanna. Till deras ära passade jag även på att diska och dammsuga, det är en bra sak med gäster, man orkar liksom uppbåda den där lilla extra energin som sällan infinner sig när man bara är själv. Hur som helst så har jag nu fått gosa med Edvin, blivit kramad av honom samt även ryckt i håret, vilket alltid är lika trevligt. Bäbisar är verkligen avväpnande. Och mjuka, hans ben är liksom alldeles tjocka och har flera veck bara mitt på. Dessutom har vi vuxna mellan bäbischarmningarna hunnit med att dricka te och äta kladdkaka (fantastiskt att jag hade kvar sen i torsdags förra veckan!).

Och bilderna då, ja på den vänstra så lyckades jag äntligen fånga ett fantastiskt skratt, även om bilden då istället blev oskarp. Men det där leendet kan bryta igenom suddighetsbarriären, tyckte jag. På bilden till höger så tyckte jag han hade en sån fantastisk min, ungefär som "men ta bort kameran, människa! - ser du inte att jag är trött?".

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails