30.10.06

Modellsnygg

Sådär, nu var jag äntligen färdig med min VFU-rapport och jag känner mig ganska nöjd med den också. Jag vill naturligtvis hela tiden jämföra den med en B-uppsats, men det är ju faktiskt mer som en A-uppsats och för att vara det så är den alldeles nog ingående.

I sista sekund skulle jag slänga ihop en framsida och insåg att ja behövde någon typ av bild för att inte texten skulle simma runt helt själv på en stor vit yta. Alltså var jag lite kreativ och slängde ihop en didaktisk triangel i Photoshop. På lärarprogrammet är man nämligen väldigt förtjust i att visa så mycket man bara kan i form av modeller, det blir liksom bättre då resonerar man nog. Så här är den, min tolkning av den didaktiska triangeln (eller en av dem, ty det finns flera). Till detta ska man då ställa frågorna vad, hur och varför, och det är den sistnämnda som jag har ägnat min studie åt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, jag googlar på didaktisk triangel och hamnar i din blogg =) har nämnligen tenta om det imorgon.
trivs du bra som lärare? =)

Moa sa...

Hehe, ja, jag höll ju på en del med sånt tidigare :) Jag trivs bra som lärare, men det är mycket att göra förstås. Lycka till med tentan! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails