9.10.06

Lyxpraktik: eller skrytblogg II

Veckan ser förresten ut att bli riktigt bra, imorgon är det exempelvis lektioner i svenska och text & media fram till 13, sen ska vi nog gå på någon annan lärares lektion för att fylla upp tiden fram till ett seminarium vi har på Östra Gymnasiet vid 15-tiden. De var tydligen väldigt seriösa på den fronten och hade fortlöpande seminarier under praktiktiden, vilket är väldigt bra förstås. På onsdag och fredag har de utvecklingssamtal vilket innebär följande för mig och min praktik-kompanjon: på onsdag ska vi få följa med lärare och elever på teater på Norrlandsoperan ("Veronika bestämmer sig för att dö" av Paul Coelho), därefter ska jag och Eva äta långlunch på stan innan vi ska träffa vår handledare för intervjusamtal på skolan. På fredag kommer vi möjligen att få sitta med på något eller några utvecklingssamtal, men det är inte bestämt än. En mycket bra vecka, tror jag.

Jag känner mig också mycket nöjd med att jag har valt ett praktiskt och bra område att observera på (hur lektionerna inleds, hur dagens arbete presenteras etc), jag har redan fått ihop praktiskt taget nog material för att skriva hela min rapport. Vi träffade en annan tjej från vår klass som verkade ha fått en sur och ointresserad handledare, där de inte kunde genomföra den tänkta undersökningen eftersom lektionerna inte såg ut som de tänkte sig, och de fick dessutom inte alls sitta med på utvecklingssamtalen. Jag drog en vinstlott, minst sagt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra att praktiken har börjat så bra :) Hur länge ska du vara ute?

/Annika

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails