1.7.06

Kaffe klär även ett ekgolv

Olyckan jag länge förutspått skedde precis. När jag sitter och fikar vid min dator så står kaffeglaset på den utdragbara tangentbordsskivan och idag lyckades jag knuffa ner ett halvfullt glas modell större på golvet. Det hördes ett högt krasch och sen var det glassplitter och kaffe över halva golvet. Det roliga som jag upptäckte när jag stirrat på golvet ett tag var att glaset som föll klarade sig utan en skråma, det gjorde däremot inte ett mindre glas som stod på golvet. Jag hade ställt ner det där igår eftersom jag ville förhindra att det skulle ramla ner. Irony of ironies alltså.

Nu är golvet torrt och glasfritt, men tills jag tar mig för att skura så går det att ana en viss kaffe-bouqet

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails