11.3.07

Avsked och rakt hår

Om du måste skriva på en tråkig rapport så kan jag helt klart rekommendera att ha en kär vän på besök som kan ligga på din säng och då och då läsa upp dramatiska bitar från en Harlequinroman. Det gör hela rapportskrivarupplevelsen mycket mindre tråkig, kan jag alldeles lova. Efter två timmars duktigt knapprande på tangenter lagade vi risotto till tonerna av min countryspellista. Även matlagning blir bra mycket trevligare när man är två i köket, det är som att man lägger ner lite mer kärlek i maten då tror jag.

Nu är det dock tyvärr tomt och tyst här, fast jag beslöt mig för att parta till det hela genom att plattånga mitt hår. Igår köpte jag en stylingcreme som skyddar mot värme men som, till skillnad från den andra jag har, inte gör håret konstigt strävt och spikigt utan bara mjukt och fint. Lite ovanligt ser det ju ut mot för mitt annars så krulliga hår, men jag gillar att kunna variera mig lite. Och dessutom kan det ju kännas som ett plus att slippa se så himla snäll ut jämt, korkskruvslockar gör det svårt att se riktigt fierce ut.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails