26.3.07

Prisoner of Passion

Det är ju oerhört underhållande det här med att omslagen på kärleksromaner är riktiga modeller som de sen ofta får att se lite mer tavel-lika ut med hjälp av bildbehandlingsprogram. Idag läste jag en artikel i DN om att Harlequin nu vill ersätta de professionella modellerna med "riktiga män". "Vi letar efter män som inte är den vanliga modelltypen, men som har det speciella utseendet som kvinnor fastnar för - sexiga, känsliga, vackra och vältränade", säger Harlequins taleskvinna. Eh, låter inte det ganska modellikt? Fast jag antar att de tänker sig någon som är lite mer ruggedly handsome och som lätt kan föreställa såväl en hjärtekrossande cowboy i slitna jeans som en doktor i vit rock.

När jag läste artikeln kom jag genast att tänka på Fabio och den förfärliga tv-serien Mr Romance som gick i höstas. Jag har ju skrivit om det här tidigare, då mest med fokus på den fabulösa Fabio och hans klyftiga kommentarer. Jag blev alldeles till mig när jag nyss hittade hemsidan tillhörande killen som vann hela tävlingen och som alltså blev fotad för diverse omslag. Jag vet inte jag, men de flesta av hans bilder avskräckte mig snarare från att köpa boken i fråga (förutom möjligen "Prisoner of passion", som ju kändes mycket rafflande). Det är också fantastiskt när han (eller en assistent) på hemsidan beskriver de spännande momenten i tävlingen:


"The first was a Question & Answer ... Each question was obviously related to Romance, and ... the judges were looking for an honest answer, which would reflect the character of each contestant. The second segment was called Describe Your Ideal Date. Here the contestants were dressed up in date/formal wear, and would have to walk the stage while a voiceover described their ideal date. Each contestant was required to submit Their Ideal Date in writing prior to the pageant. The last but not least was the Pose Down. As the name implies this segment was all about posing, showing character, charisma and style ... The dress code here wasn't too complicated... just a pair of black pants. The contestants performed this segment shirtless, just the way it would probably be while shooting a romance novel book cover."

Bilder från Andrei Claude

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails