25.3.07

Som en rosavit igelkott

Sådär, då var min första nåldyna färdig. Jag upptäckte att jag inte alls hade så många roliga stuvbitar som passade till just det här ändamålet men det blev ett romantiskt vit-rosa projekt till slut. Eftersom det vitmönstrade tyget var så genomskinligt massakrerade jag ett örngott jag en gång fick som är i en konstig ministorlek och därför helt oanvändbart till en kudde. Men med tanke på att jag även klippte upp en kudde jag inte använder eftersom stoppningen är så konstig, så fick den ändå vara tillsammans med något passande. Ok, så här kommer en snabbgenomgång av tillvägagångssättet.

Klipp två tygcirklar, jag gjorde mina ca 18 cm i diameter. Sicksacka kanterna, lägg rätsidorna mot varandra och sy ihop nästan hela vägen. Vänd ut och in, stoppa med små fyllningstussar tills den blir lagom hård och sy sen igen kanten.

Därefter knöt jag ett tunt silverband kors och tvärs över den lilla kudden tills ett litet blommönster bildades. Som slutkläm sydde jag fast en knapp i mitten, försök trycka ihop alltsammans så mycket som möjligt så att nåldynan går ner lite i mitten för extra "blomeffekt". Därefter sydde jag fast några knappar till bara för att det var gulligt.

Stick fast en massa nålar, och voila! Den kommer förstås bli ännu snyggare sen när jag får mina pastellfärgade pärlemornålar.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails