18.3.07

Man känner sig gammal när...

Titta in rutan uppe till höger. När jag var på praktiken stötte jag på det här med World of Warcraft som alltså är ett slags dataspel som spelas över Internet. En kille skulle hålla ett tal om det på svenskan och när jag frågade vad det var stirrade han på mig ungefär som om jag sagt att jag hade en marsian som husdjur. Han trodde inte att det fanns en enda person på hela jordklotet som inte visste vad spelet var, men däri hade han förstås fel. Det är ju antagligen mest en generationsfråga.

I serierutan ovan frågar pappan om "WOW" är ett hundspel och även jag blev konfunderad när jag på enkäterna över kränkningar via digitala medier läste att någon blivit kränkt via annat, nämligen "WOW". Jag läste det som "vov" i huvudet och associerade direkt till hundar eller till wow, som i "wow, så bra det här var". Min handledare kunde dock peka mig i rätt riktning. Det är tur att även jag kommer att få bättre koll på allt som ungdomarna håller på med när jag väl kommer ut på fältet.

Bild från SvD

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails