![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhg3-rm7C4TD0IW4bslo5_BkulqFwSeX0_NpaecBRxh0o9LBwtow9A86-HzknjS0JOpyi7Xema87cdAC4h-qE8znvDMBm7aB2nW4LH8-O6xHCaiNMmwlZ-PNyAWHc32xx7xn3-Ogg/s400/socker+och+rosa+mindre.jpg)
Det är faktiskt precis som i sociokulturell teori: jag befinner mig i den proximala utvecklingszonen (skillnaden mellan det jag kan och det min lärare kan) och den andra (hon som skrivit instruktionen alltså) visar mig hur jag ska göra. Som en bonus är dessutom instruktionen uppdelad i numrerade steg, något som inom sociokulturell teori kallas kommunikativa stöttor. Sen har jag internaliserat och automatiserat kunskapen och kan lära den vidare. Det ni!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar