10.3.07

En lat dag i soffan

Nu börjar det närma sig slutet på en av de mer tv- och filmtäta dagarna på länge. Jag och Miriam inledde morgonen med att se Ya-Ya Gudinnornas gudomliga hemligheter medan vi drack kaffe och åt morotsbullar. Efter filmen blev det Escape to the country på BBC Prime, ett märkligt avsnitt där två familjer letade efter ett stort gods att bo tillsammans på. Husen var otroligt hemskt inredda (tänk rosengardiner, rosa satängsoffor och rosentapeter) och väldigt kolossiga. Lite mer zappning erbjöd ett avsnitt av Gilmore Girls på femman innan vi beslöt oss för att ta en liten promenad till Maxi för att handla godis och pizza.

Väl hemkomna och mycket blöta om fötterna (det är plusgrader här nu) parkerade vi oss i soffan och sen har vi knappt rest oss därifrån. Ännu mer zappande, däribland den underbara dokumentären Hästmannen. Jag läste om den i måndags och insåg att jag inte skulle kunna se den för att den lät så sorglig - dokumentärer om kämpande bönder vars livsverk håller på att raseras gör mig mycket gråtmild. Nu såg jag ju den trots allt och grät så att jag var alldeles blöt i ansiktet bara för att det var så fint och sorgligt och stort alltsammans. Så snart dokumentären var slut började Top Model på en annan kanal så då såg vi det, eftersom det var 1,5 timme kvar till schlagern men inget bra program på någon kanal började vi se Hitchcockfilmen Skuggan av ett tvivel istället och såg klart den efter schlagern. En mastig tv-dag alltså, som nu kommer att sluta med att vi lägger oss tidigt och läser varsin Harlequinroman. Kan en dag bli bättre, jag tror knappast det?

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails