20.3.07

Min nya kärlek!

Så, nu har jag lärt mig en sak till och det är att fixa runda hörn på fotografier. Man kunde ju tycka att ett program som Photoshop borde ha en runda-hörn-knapp, men eftersom det inte finns får man gå en lite krångligare väg. Fast, som sagt, inget går upp mot känslan av att upptäcka nya funktioner i favoritprogrammet.

Jag älskar också mitt Dymo-typsnitt där det går att ändra färg på dymobandet, här en olivgrön som är upplockad från fotot. Sen kunde jag inte hålla mig från att lägga på en liten spetskant längst ner, men det är ju bara själva kanten på bandet (som är svart med vita prickar) för att inte överväldiga ögat. Allt som allt känner jag att detta är min nya besatthet, det finns ingen återvändo från prickiga bakgrunder och snirkelmönster nu.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
Råkade halka in på din blogg. Jag undrar var man kan hitta dymo typsnittet som du använder dig av.
Kan inte du höra av dig på min blogg.

Mvh Maria

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails