10.1.07

Bara falska diamanter

Det mest imponerande jag gjorde ikväll var att i min dammsugariver dra fram ugnen för att rengöra bakom den. Det är ju annars sånt man mest gör vid flyttstädning, men jag är lite så att när jag väl kommit igång med städning så kan jag hålla på timmar i sträck och måste påminna mig själv om att äta och vila. Hur som helst så var det faktiskt inte fullt så gräsligt som jag hade förväntat mig, när jag drog ut spisen fasade jag för att jag skulle hitta döda kackerlackor och råttor därunder men det var mest damm, samt lite spridda popcorn och makaroner vilket väl ganska väl summerar min diet.

En komisk detalj var att jag i glipan mellan väggen och golvet fick syn på en ring som trillat ner och som bara syntes till hälften. Jag såg genast framför mig hur det var en vacker diamantring som någon tidigare hyresgäst tappat och som nu skulle hamna i min ägo. Till min stora konsternation upptäckte jag sen jag plockat upp ringen med en pincett (vem vet om det skulle sitta fast en spindel eller dylikt i den) att den faktiskt tillhörde mig själv! Det var en billig ring jag köpt för några år sen, vars existens jag helt glömt bort men som jag nu kände igen. Inga skatter inmurade i väggen den här gången alltså.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails