31.1.07

Operation: Finish line

Nu har jag precis sett senaste Gilmore Girls och en handlingstråd i det här avsnittet var så himla komisk. Både Rory och Paris läser ju sista året på Yale och när Rory kommer tillbaka till skolan efter en helg hemma har Paris inlett Operation: Finish line. Hon har bestämt att hon och Rory måste vara bättre förberedda för verkligheten när den kommer och har därför gjort upp planer och scheman för allt de ska ägna sig åt: från volontärjobb, till jobbmässor till samtal med viktiga dekaner. Det gröna är Rorys färg, som Paris valde eftersom hon anser att Rory är så grön när det gäller livets bistra verklighet. Konceptet kan ju tyckas skrämmande, men jag känner att jag skulle behöva en Paris i mitt liv som piskade lite på mig så att jag aktiverade mig i framtidsfrågor. Det vore hemskt praktiskt faktiskt.

Den fulla effekten av alla planscher är överväldigande...

...speciellt i kombination med Paris envetna blick.

Paris har även gjort små portabla planscher.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails