14.1.07

En av dem som blir glad av att se en solnedgång

Snacket om solnedgången fick mig att tänka på ett citat från Gilmore Girls, situationen är att de har fått reda på sina högskoleprovsresultat och Paris har sagt vad hon fått men Rory låter henne plågas genom att inte avslöja sina.

En kul detalj var att när jag skulle söka rätt på det här citatet i transkriptionerna från avsnitten som jag har i en mapp (jag hittade dem på internet, har INTE skrivit av det själv) så kom jag inte ihåg i vilket avsnitt dialogen ägde rum. Funktionen Ctrl-F är dock bra, då man kan söka på ord och jag tänkte att det ju ändå går på några minuter att söka på ordet "sunset" i de två säsonger som kunde vara aktuella. Men, what ho, jag testade lite randomly avsnitt 211 och fick faktiskt napp på en gång! Det är 1/44 chans det, inte illa.

Paris: So, did you get your scores back yet.
Rory: Yup.
Paris: And?
Rory: I'm happy.
Paris: How happy?
Rory: Pretty happy.
Paris: Yes, but how do I know that you're not one of those people who gets pretty happy looking at a sunset? How do I know what your barometer for being pretty happy is?
Rory: You don't.
Paris: Right. So are you?
Rory: Am I what?
Paris: Are you one of those people who gets pretty happy looking at a sunset?
Rory: I don't get unhappy looking at a sunset.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails