25.1.07

Inspirerande pysselbloggar


Jag har lite koll på en rad pyssel- och designbloggar, det är trevligt och inspirerande även om jag själv inte äger en symaskin och det därmed kan uppstå en viss frustration då jag blir så sugen på att skapa saker. Även om jag inte har precis samma smak som bloggaren så är det ändå upplivande att se kreativiteten och få idéer till hur egna projekt skulle kunna utformas på ett liknande sätt fast med en touch av mig själv. Min favoritblogg på pysselfronten är Shim + sons, det är en amerikansk kvinna med japanska rötter (och två bedårande söta barn) som syr väskor, gör vägg-organiserare, trycker oförskämt snygga brevpapper och kort, samt tar fantastiska fotografier. Det finns en japansk stilrenhet och enkelhet i hennes alster, oavsett om de är färgglada eller går mer i gråskalor, som jag tycker om och blir inspirerad av.

Bild från Shim + Sons

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails