8.1.07

Om det här med grått hår

Häromdagen funderade jag lite flyktigt på det här med grått hår. Förr eller senare kommer ju håret att börja bli grått, men jag undrar liksom hur övergången kommer att gå till när man färgar håret. Dessutom funderade jag på vid vilken ålder man bör övergå från färgat hår till at helt enkelt ha grått hår för att undvika att se allt för plastig ut. Igår kväll såg jag dock på What not to wears (som tyvärr har bytt till två nya programledare, jag gillar Trinny och Susannah) och där var det med en kvinna som såg så vansinnigt sliten ut i sitt ovårdade gråaktiga hår och när hon sen fick lite varmare bruna toner (och smink förstås) så blev hon ungefär tusen gånger snyggare.

Huden kan lätt bli så färglös och trist i kombination med grått hår. När jag såg programmet så bestämde jag mig i alla fall raskt för att åldern för att sluta färga bort det gråa kommer att vara hög, mycket hög. Man kanske helt enkelt får satsa på lite obestämbart ljusbruna nyanser så att det inte blir en alltför skarp kontrast mot gammeltantshyn. Här nedan följer två bilder från en makeover på Oprah när gråhåriga och ostylade får hjälp, tala om makalösa skillnader! Den översta kvinnan ser ut som sin egen dotter på den andra bilden och det var fantastiskt smickrande med den rosa bakgrunden, en sån kanske man borde bära med sig för jämnan.


Bilder från Oprah

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails