15.1.07

Om snö och godisshopping

Nu är det riktigt yrväder ute, det snöar och blåser och är perfekt väder för att fly inomhus och dricka te. Jag tycker på något vis om att komma hem och vara helt blöt och kall för då blir det så mycket mysigare att krypa ihop under en filt i soffan med en kopp te. Det handlar om kontraster, tror jag.

På vägen hem från skolan var jag tvungen att köpa lite mjölk och andra förnödenheter och naturligtvis slank det med lite godis också. Precis när jag betalade hörde jag på radion att forskare menade att det blev billigare i längden att handla ofta och lite än att storhandla. Tanken är att man köper en massa onödiga saker när man storhandlar, plus att man köper för stora förpackningar så att man måste slänga saker. Det finns väl förstås en poäng där, men i mitt fall handlar det om att varje gång jag går på affären så köper jag godis och går jag bara på affären en gång i veckan så blir det förstås mindre godis också. Nåväl, varje teori ska väl ha ett undantag också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

artikeln finns på vk.se..läste den imorse.. (men tror jag fortsätter storhandla ändå! :)

Moa sa...

Ja, jag tror det är skillnad när man storhandlar vettigt och inte kastar i saker i vagnen eftersom det är så länge till nästa gång :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails