10.1.07

Steg ett avklarat

Nu är det kvällsfika med te och rostat bröd, jag förtjänar sannerligen lite avslappning efter att ha ägnat kvällen åt lägenhetsfixning. Till att börja med satte jag upp mina nya gardiner, som jag är hemskt nöjd med. Det krävs ju lite mer fiffande för att fönstret i sin helhet ska bli fint men det är en bra början åtminstone.

Förutom gardinstrykning har jag ägnat mig åt att plocka fram allt skräp jag gömt i min lilla förrådshörna och som som ska köras iväg till återvinningscentralen. Jag har faktiskt redan plockat ihop det här skräpet en gång i höstas, men eftersom jag inte har någon bil så måste jag ta mig för att be en kompis med bil om hjälp och det blir liksom aldrig av. Idag gjorde jag dock den kraftansträngningen och resultatet är att det imorgon eftermiddag bär av till Gimonäs. Jag är övertygad om att jag kommer att hitta ännu mer skräp sekunden jag kommer tillbaka därifrån, men för att undvika det värsta har jag försökt gå igenom mina ägodelar ikväll och det blir lite städning imorgon på förmiddagen också. Det är fantastiskt för själen att få göra utrensningar, varje kvadratmeter golv som blir synligt gör att jag andas lite friare faktiskt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails