18.1.07

Pappersarbete

Sådär. Jag har just ägnat en timme åt att städa bland alla papper på skrivbordet, vilket illustrerar just hur mycket skräp jag äger. Orsaken till denna hurtighet var förstås inte en städiver utan det faktum att jag inte kunde hitta min Hennes-räkning - så snart jag återfann den (bland skräpet på köksbordet) så fick jag verklgien kämpa för att orka fixa klart. När inte hotet om kronofogden fanns så rann liksom all motivation iväg. Mitt skrivbord är nu ovanligt välstädat och istället är det golvet som ser ut som en soptipp eftersom det ligger papper och saker där i olika ambulerande högar:

1. Gamla skolpapper som jag kanske kan behöva och som därför får bo i en låda i mitt lilla förråd tills vidare.
2. Skräppapper och Buffétidningar som ska bäras till återvinningslådan i hallen.
3. En hög med Skolvärlden (Lärarnas Riksförbunds medlemstidning) som jag inte läst, men känner att jag borde för att hänga med i vad som händer. Tidningarna lär alltså ligga kvar på golvet eller annan osmidig plats tills jag antingen tvingar mig att sträckläsa igenom dem så att jag kan slänga dem, eller tänker att skolpolitiken ändå hunnit förändras så mycket sen i november att de är inaktuella och slänger dem på en gång.
4. En hög med olika förvarings-album med plastfickor fulla av alla tidningsurklipp som min maniska sida tvingar mig att spara och arkivera utan att ha någon som helst aning om vad jag ska göra med dem. Jag plockade fram fem sådana häromdagen när jag skulle tillverka eget brevpapper genom att klistra på bilder på vitt skrivarpapper. Eftersom jag är så lat orkade jag inte gå tillbaka med pärmarna till deras plats i en hylla fem meter bort.
5. Diverse broschyrer från skolan om etik på Internet som antagligen är så tråkiga som de låter, någon gång bör jag väl läsa dessa men när? Och var ska jag förvara dem? Det är förresten ett problem med alla papper och saker jag äger, hur är det egentligen tänkt att man ska förvara dem? Istället för en walk-in-closet måste jag snart skaffa mig ett walk-in-paper-storing-room. Det vore något det.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails