10.1.07

Operation köksfönster har inletts

Nu gästbloggar jag från Sofia igen, jag har just sytt klart mina gardiner och jag tror (peppar, peppar!) att det blev riktigt bra. När jag kommer hem och har strukit gardinerna ett varv till ska jag såklart genast fota och blogga in en bild. Jag har en känsla av att mitt köksfönster kommer att få en helt annan karaktär med dessa något mer 60-talsinspirerade gardinerna än de rosa prinsessiga som hängt uppe i snart ett år. Men det var dags för något mer vuxet nu ett tag, ibland känner man bara sånt.

Min senaste tanke är att jag gärna skulle göra något åt den fula fönsterbrädan också, det är en sån där med utsågade spår så att den blir liksom randigt luftig. Antingen kanske jag skulle försöka mig på att måla om den i en matt svart färg, det skulle kunna vara vågat och snyggt. Eller så tänker jag mig att det skulle kunna fungera att köpa Åhléns vaximpregnerade tyger som är lite mer stadiga och som går att torka av och liksom klä in fönsterbrädan i dem. På så sätt skulle man slippa de fula utsågningarna och bara ha en slät yta. Detta tål att funderas på, men ett är säkert: jag är mycket taggad på att göra mitt köksfönster fabulöst snyggt. Dessutom är det bra för mig med små, avgränsade projekt eftersom ett stort projekt bara överväldigar mig och gör mig handlingsförlamad och opeppad. Det gäller att känna till sina styrkor och svagheter.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails