11.1.07

Lyckan i en röd kartong



När jag kastade bort en kartong såg jag en fin papplåda överst bland kartongerna, precis vid min hand och snabbt som attan knep jag den och det tillhörande locket. Jag hade en känsla av att det här var ett tillfälle där det var bättre att vara lite fräck än att fråga om lov då de antagligen skulle ha någon fånig regel kring dumpster diving. Mycket riktigt sa Daniel senare att han hade hört att man inte får ta saker ur containrar, det verkade bero på något i stil med att folk ska kunna känna sig säkra på att slängt är slängt. Fast en gammal kartong tror jag inte att någon känner sig förnärmad över att den fått ett nytt liv hos mig.

Lådan är som synes mycket charmerande i rött ormskinnsmönster. Den är en smula sliten, men det gör inget, då syns det bara att den har varit med om äventyr under sina dagar. På insidan är det en slags ställning, som synes, och initierade designkällor föreslår att kartongen skulle kunna ha varit en förvaringsask till något fint som kanske en lampa eller dylikt. Fin är den i alla fall och nu gäller det bara att klura ut vad jag ska förvara i den.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails