7.6.07

Anteckningar från praktiken

Igår fick jag ju då alltså för mig att det inte dög med en vanlig Word-rapport utan att jag ville göra något litet extra. Det var första gången jag gjorde något mer än en ensidig sak i InDesign så det tog rätt lång tid för mig att få ihop det om än själva programmet inte är jättesvårt. Jag hade lite experthjälp av Sofia för att få reda på hur man gör när man vill ha text bredvid bilder, men annars klarade jag mig bra. Jag hade också några små kompendier som jag fick när jag läste en kort grafisk kurs inom Svenska A på Södertörn. Det var en av lärarna som hade satt ihop det och förutom instruktioner är det fullt av många lugnande meningar som "Det är intuitivt och enkelt att skapa ett textdokument i programmet."

Efter flera timmars trixande och justerande blev jag färdig med mitt 16-sidiga rapporthäfte. Vissa layoutelement hade naturligtvis kunnat vara snyggare, men jag känner mig på det hela taget nöjd med mitt första försök. Dessutom blir det naturligtvis mycket roligare att läsa än en vanlig rapport, något min lärare också påpekade när han mailade tillbaka till mig imorse. Från och med nu ska jag aldrig lämna in en vanlig, tråkig rapport igen!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails