10.6.07

Lite ynkligt gnäll på kvällskvisten

Jag känner att jag måste få klaga lite grann på min ömma käke. Jag är fortfarande helt svullen och hela ansiktet är verkligen involverat, svullnaden börjar vid näsan, går upp till kindbenet och sen ner till halsen och allt där emellan värker och gör ont. Dessutom gör det ont på höger sida i halsen varje gång jag sväljer. Dessutom har jag insett att man helst inte ska prata eller äta fast föda efter en tandoperation och det har ju varit helt omöjligt en dag som denna. När jag blir allt för ivrig att berätta något så öppnar jag munnen för mycket och då spricker mungipan upp lite igen och käken värker extra mycket. Tacos är inte den bästa maten heller men eftersom det är så gott har jag ihärdigt petat i mig små, små tuggor. Inte ens mina 600 mg Ibumetin hjälper helt och hållet.

Apropå mina receptbelagda Ibumetintabletter så hade jag nyss ett litet Marilyn-moment, som Lorelai kallar det. Jag skulle ta min kvällstablett och hämtade vatten i köket, men sen blev jag upptagen med att göra något annat och kom på efter ett tag att jag inte mindes om jag hade tagit någon tablett eller inte. Efter att ha räknat hur många tabletter som var uppätna kom jag fram till att jag nog inte hade gjort det, men det finns en möjlighet att jag har motsvarande tre Ipren i magen vilket inte är direkt bra. Nu är det sovdags i min 27-gradiga lägenhet och det enda jag kan hoppas på är att det gör mindre ont imorgon.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails