11.6.07

Snart en del av familjen

Mamma och Björn ska köpa en till hund, en liten dansk-svensk gårdshund som är bedårande söt. Här sitter han och filosoferar med tassarna i kors, kanske funderar han på vad framtiden har att erbjuda eller så ser han längtansfullt på något smaskigt en bit bort. Vad denna lilla varelse kommer att heta är ännu oklart, kennelnamnet är Assar vilket jag tycker är ljuvligt, men mamma lutar mer åt Egon för tillfället. Jag tror hur som helst att han kommer att vara en liten hjärtekrossare vilket namn han än får.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken söt hund! Och en trevlig bild dessutom. /S.

Moa sa...

Ja, visst är han helt bedårande! Tyvärr inte jag som har tagit den söta bilden dock.

Anna Riklund sa...

Fantastisk lite en! Och nu är ju inte Assar och Egon SÅ långt från varandra i namntyp egentligen. Fast jag röstar också på Assar, han ser sån ut liksom.

Moa sa...

Ja, jag tycker också han ser ut som en Assar, fast mamma får visioner av en assar vi känner till som är stor med vitt vågit hår och rosa hy och sånt kan ju förstås störa lite. Fast ändå, det passar bra.

Anonym sa...

Om mamma själv får välja... så börjar jag allt mer luta åt Balder, det betyder strålande och är dessutom Odins son (vår andra vovve). Uppfödaren skrev idag att hon bara ser mer och mer Balder i honom...

Anonym sa...

Björn säger att då kan vi ju kalla honom Ra-balder vid behov...Fniss

Moa sa...

Rabalder var ju fint ju. När jag bara tittar på på honom och visionerar så tänker jag att typ Sigge (Sigurd/Sigvard) skulle vara fint också, man måste ju tänka på smeknamnsfaktorn och Balder har inga bra smeknamnsförkortningar.

Anonym sa...

Evert och Hjalmar känns också rätt bra... Hjalle är tufft! Ett efternamn kan också göra sig, exempelvis Engman eller helt enkelt "Lillebror" - Det är inte lätt det här...

Anonym sa...

...eller Lilleman

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails