26.6.07

Promenad i Vilhelmina

Det tär på att vara på roadtrip i inlandet så idag har vi tagit det väldigt lugnt. Självklart var jag nyfiken på Vilhelmina så jag och Miriam tog en kombinerad upptäcktsfärd och fotopromenad runt stadskärnan och såg en del fina saker. Stan ligger ju på en sluttning så det är gott om backar som tar andan ur en.

På vägen hem gick vi in på the hot spot Ica Tallen där de har lite av det mesta. På nedervåningen är det fullt av skor, kläder, böcker och sånt, samt en härlig hammock som lämpligt nog stod mittemot filmavdelningen. Vi damp genast ner i hammocken och satt där i ungefär 20 minuter och tittade på vilka filmer som var till salu. När det var dags att gå hade jag inhandlat en Barbara Taylor Bradford-film för 39 kronor, det är inte klokt vilka fynd som går att göra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilhelmina låter spännande! Skulle vara kul att komma så långt upp i norr faktiskt. Snart så....

Själv är jag hemkommen från två veckor i Småland + några dagars semester i Danmark. Resan har inte gjort att jag känner mig helt harmonisk och avkopplad eftersom intrycken har varit fler än tusen. I och med storleken på S familj har gården dessutom varit belägrad av många personer. Ensamma stunder har varit mycket få. Då vi kom hem i förrgår och började jobba på nytt jobb direkt känner jag att denna terminens utmattning kommer att ta hela sommaren att komma över. Men man får ta en dag i taget. Semestern var i alla fall lyckad på alla sätt och vis och det var trevligt att komma från stan lite.

Vi får höras snart! Många kramar från mig.

PS: Nu ska jag sätta mig med balkongen och läsa en bok! Det var länge sedan. Köpte en tegelsten till bok på semsetern som sades vara en slags blangning av Harry Potter, Jane Austen och Cherlok Holmes. Lät väldigt lovande. Det stämmer också. Titel: Jonathan Strange & Mr Norell. DS.

Anonym sa...

Glömde en sak. Läste din inlägg om packning! Jag skulle också vilja vara en sådan person som lite lätt slänger ner några få tillhörigheter i en Weekendbag och kan klara sig på det i flera veckor. Men icke. Du skulle se pack-paniken innan Smålandsresan. Jag skulle ha grejer för två bröllop, camping, storstadsvandring (Köpenhamn) och vardagsliv för allehanda väder. I och med att jag skulle köra bilen ner kunde jag ju i princip packa hur mycket som helst för att slippa urvalet ... men det var knepigt. Hatar verkligen att packa. Det blir alltid alldeles för mycket oanvända saker man tar med sig!

Moa sa...

Skönt att ni har fått uppleva en massa rolig saker på semestern. Men jag förstår precis hur du menar med det här runtflängandet, man får liksom inte möjlighet att bara koppla av. Det bästa vore väl att ha en stuga någonstans vid ett vatten och helt isolera sig från omvärlden där, bara ligga och sola och läsa böcker och dricka iste och sist men inte minst lyssna på vågornas kluckande.

Tack för boktipset också, det lät väldigt spännande!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails