14.6.07

Syrénbersåpresenter



När jag skulle skynda iväg till tandläkare fick jag en fantastisk överraskning, på dörrhandtaget hängde en påse som var full av presenter. Det var min underbara kusin Anna som hade varit förbi igår (men jag öppnar ju aldrig om jag inte vet vem det är) och lämnat gåvorna. Jag fick en supersöt kakbok med otroligt snygg layout och fint obestruket papper, ett litet gammaldags glas för sommarblomster från min favoritaffär Backmans, en vit papperspåse med ett vaniljhjärta och finska pinnar i, samt en söt vitblå kökshandduk som agerade presentpapper till boken. Vilken ljuvlig sak att hitta på sin dörr en morgon som denna!

Det är som att alla brev, Elle-tidningar och presenter kommer precis när jag behöver dem som bäst. När jag satt på tandläkarmottagningen och väntade så log jag gång på gång när jag kom att tänka på vad som väntade hemma. Nu har jag precis druckit eftermiddagskaffe och ätit lite av bakverken. Presenterna fick mig att tänka på Ture Sventon och fallet i Lingonboda. Systrarna Fredriksson bodde i ett stort gult trähus på Fredriksro och de hade en syrénberså (som jag väljer att minnas det i alla fall) där de drack eftermiddagskaffe. Kakböcker, blomglas, vävda kökshanddukar och konditorikakor passar precis in där. Det är liksom syrénbersåpresenter.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails