13.6.07

En dröm i rosa och vitt

De två senaste dagarna har jag mestadels ägnat mig åt en mycket spännande sak - nämligen att skapa en fotobok av mina egna fotografier. Jag hittade en sida där man kan ladda ner ett väldigt smidigt program där man flyttar omkring bilderna och lägger till texter och sen laddar man bara upp det hela till företagets hemsida och vips så får man en fotobok efter de önskemål man har. Min bok kommer som synes att vara rosa och ha bokhäftning med mjukt omslag. Även om det lätt kan framstå som att hälften av bilderna är rosa så är det inte riktigt sant, men det är de bilderna jag tycker bäst om. Sen funderade jag en del på hur jag skulle layouta sidorna med stående bilder - om textremsan skulle vara på ut- eller insidan av fotot. Slutligen valde jag detta sätt eftersom det gör att korten får stå lite mer för sig själva.

Det här är ju egentligen en lite lyxig sak att ägna sig åt, men med tanke på att jag inte har shoppat något på flera veckor tyckte jag att jag måste få unna mig något fint. Speciellt med tanke på min värkande tand. Som en extra bonus får man 100 kronor rabatt om man beställer sin fotobok före 1 juli, så det är inget att vänta på. Sammanlagt får jag en liten bit av rosa himmelskhet till det facila priset av 149 kronor. Helt otroligt!

5 kommentarer:

sofia sa...

Oooh, ooh! Jag vet knappt vad jag ska säga. Din bok ser mighty mighty fine ut!! Överhuvudtaget gillar jag tanken, det är ju som därför man pillrar och fixar egentligen, drömmer och ser i ens huvud...slutprodukten i tryck!

Moa sa...

Åh, tack gullis! Ja, det kändes verkligen helt rätt det här. Och även om det kostar lite grann så är det inte så himla mycket dyrare än att köpa ett fotoalbum och att framkalla bilderna.

På hemsidan hade de en reklambild med några som satt och tittade i en härligt tjock fotobok med titeln New York och så såg man antydan till lite bilder i. Tänk vilket fint sätt att minnas resan, att ha massor av bilder och dessutom inflikade sidor med text där man skriver in lite anekdoter och tankar. Helt underbart!

Anonym sa...

Hej Mois!

Ser verkligen jättefint ut!

Vad är det för hemsida? Är också sugen på att göra fotobok!

...... sa...

Hej,
Googlade på pysselbloggar och hamnade på din fina blogg!

Men det mest roliga var ju att du har kort i din fotobok från "min Ö" i Luleå skärgård där jag vill vara varje ledig minut. Antagligen nedärvt eftersom hela släkten är på mammas sida är från storbrändön:) Visst är det en pärla! Kul att det finns
fler som uppskattar detta paradis!

Ha det bra!
Maria

Moa sa...

Ja, Luleå skärgård är ju verkligen underbart vacker. Min morbrors släkt hör också hemma på ön, du kanske känner dem - han heter Bergström men jag tror att de heter typ Öberg eller något (jag har för mig att hela ön är full av folk som har just det där efternamnet).

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails