3.6.07

Inga Pariskreationer i himlen?

När det går mot sommaren blir jag alltid extra sugen på deckare och jag har precis läst ut Dolken från Tunis av Agatha Christie. I den hittade jag ett så roligt citat som jag måste dela med mig av. Bokens berättare är en läkare och i början av boken har han precis varit ute på uppdrag då en kvinna har avlidit. När han kommer hem försöker hans snokiga syster ta reda på vad som har hänt.

"- Och ända sen dess har hon jagats av sitt brott. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker faktiskt synd om henne.
Jag tror inte att Caroline någonsin tyckt synd om mrs Ferrars medan hon levde. Nu när hon hade gått dit där man (förmodligen) inte kan bära Pariskreationer var Caroline beredd att hänge sig åt mildare känslor som medlidande och förståelse."

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails