18.6.07

Ut med stygnen!

Nu har jag äntligen fått ta ut stygnen efter tandoperationen. De senaste dagarna har jag verkligen stört mig på dessa trådar som går kors och tvärs i munnen. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig i smärtväg eftersom jag aldrig tagit ut stygn förut. De flesta stygn kändes knappt när hon tog bort, förutom på den tand där infektionen var störst - där gjorde det rejält ont. Naturligtvis tog hon den ondaste först så att jag trodde att alla skulle kännas lika mycket. Men nu är det hur som helst förhoppningsvis över, sen två dagar äter jag inte smärtstillande längre och det onda har faktiskt gått över. För en vecka sen tänkte jag att den hemska smärtan, svullnaden och käkstelheten aldrig skulle gå över men som tur var hade jag fel.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails