6.6.07

Konsten att komplicera en uppgift

Nu har jag äntligen skrivit klart min VFU-rapport. Medan jag satt och grejade med några foton till framsidan växte det helt plötsligt fram en vision för hur jag ville att rapporten skulle se ut. När jag monterade den i InDesign så slog det mig att jag ju naturligvis måste göra den som en liten anteckningsbok snarare än en tråkig A4-rapport och på den vägen är det. Man kan ju tycka att jag är hopplöst överambitiös, men dels stod det att rapporten kommer att bedömas ur estetisk synpunkt och dels är det bara bra för mig att öva lite på att göra ett häfte eftersom jag snart ska sätta igång med bröllopshäftet. Så nu dyker jag in på okänd mark och sätter igång med textmontering, lägesrapport följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!

Så snyggt! Du mailade ju mig denna prydliga rapport innan jag åkte iväg och jag hann inte maila tillbaka och säga hur snygg den är! Vilket jobb. Du måste ha lärt dig hur mycket som helst på praktiken!

Moa sa...

Tack vännen! Jag lärde mig inte direkt så mycket om indesign på praktiken, men jag blev inspirerad till tusen.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails