16.6.07

Palmer i Umeå

Jag har ju känt mig väldigt hängig de senaste dagarna på grund av infektionen och möjligen även haft lite feber men idag bestämde jag mig för att jag inte ville vara isolerad längre. Sofia och jag fiffade till oss lite och cyklade in till Kafé Station nere på stan, där vi satt vid ett trevligt fönsterbord och drack te och åt muffins.

Efter fikat tog vi en liten promenad runt området och upptäckte att någon av någon anledning har skapat en liten strand i en av parkerna längs älven. De har hällt ut lite sand och placerat några palmer i den, samt satt upp drivvedsliknande träskyltar som visar var man kan köpa souvenirer. Jag måste erkänna att jag känner mig en smula förvirrad över varför denna "plaja" (som den benämns på de flera meter höga skyltarna) har skapats. Möjligen är det ett hett ställe att hänga på om man är 16 år. Hur som helst så var det väldigt trevligt att få komma iväg någonstans, även om jag känner mig helt utmattad nu. Tur att det är sjukdomen och inte åldern som gör att jag måste gå och sova vid 23-tiden en lördagskväll.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails