9.6.07

Malins möhippa

Idag har det varit en otroligt utmattande men samtidigt väldigt rolig dag. Det var äntligen dags för Malins möhippa, hon ska ju inte gifta sig förrän i augusti men det passade mycket bättre att ta det nu innan sommaren. Efter veckor av smygplanerande med hennes klasskompisar och pysslande och påtande så gick det äntligen av stapeln. Temat var förstås centrerat till sjukvården eftersom hon läser till läkare (och 6 av 8 personer på möhippan utbildar sig till eller jobbar med något sjukhusaktigt).

Jag och Ida hämtade en förvånad Malin som fick byta om till något så otäckt som obduktionskläder. Dessutom hade vi köpt fusk-foppatofflor till henne eftersom alla som jobbar på sjukhus har såna och eftersom vi alla tycker de är så fula.

Vi skjutsade henne från Ålidhem till sjukhuset i en kundvagn. En bonusupplysning är att det faktiskt är lättare att köra en kundvagn när det sitter någon i den än när den är tom, vilket man ju inte kan tro. Vi fick en del märkliga blickar längs vägen, några gratulerade och andra låtsades som att de inte såg oss.

På sjukhuset fick hon göra en bröllopsetikettstipsrunda och sen köra race i kulvertarna (som hon är bäst i klassen på att orientera sig i) med olika fordon: sparkcykel, rullstol och kundvagn. Vi var väldigt nära att få tag på en riktig truck, han som var chef för transportenheten var med oss men hans chef sa nej på grund av säkerhetsbestämmelser så kundvagnen fick agera låtsastruck.

Därefter förflyttade vi oss hem till mig och hade några uppdrag ute på gräsmattan. Det var bland annat helkroppsgipsning med toapapper och kast med liten purves (en av deras hatade neruologiböcker). Här ovan var den gren som jag tyckte var roligast: Harry Potter-trolleri. Malin fick genomgå delar av deras OWL-examen, lite enligt vårt eget hopkok. Hon fick bland annat göra en potion, trolla fram en patronus och uppväcka en avsvimmad patient. Sofia hade sytt de oerhört chica trollerikläderna, jag tycker nästan vi ser ut som flygvärdinnor från 60-talet med de små hattarna och capen med för den delen.

Här sitter vi och myser i väntan på frukt-/saft-/kaffepaus. Vi är ju i den åldern nu att man måste planera in kaffepauser. Efter alla stolligheter utomhus gick vi in och åt världens smarrigaste tacos och hallon-blåbärssmulpaj. Helt perfekt trevligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, dig kan man lita på! :D Gissade att det skulle hamna några najsa bilder på hemsidan och mycket riktigt! mmm va mysigt vi hade! Hon e fin hon, Malin! Blir glad av bilderna! ...inser dock att jag måste skaffa skärp till mina shorts om jag inte vill att halva stan ska kunna kolla in i dem... det e nyttigt med en objektiv bild av sig själv ibland! ;) "eller, vad vet jag...?" hihi! Ha det fint! /Ida

Moa sa...

Ja, en sån här trevlig tillställning kan ju inte lämnas obloggad :) Jag petade i mig lite tacorester idag och blev återigen påmind om mysigheterna.

Tur att du var envis med kundvagnen också, den var verkligen ett kungligt transportmedel :) Och angående bältet så kanske det vore en god idé "..." :) Vi ses på brölliset!

Anonym sa...

Bravo Moa och gänget, det gjorde ni bra!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails