12.6.07

Mer tandläkarbesök

Jag har precis kommit tillbaka efter tre timmar hos tandläkaren. Min käke gör ju fortfarande väldigt ont och nu stod jag inte ut med det längre så jag bestämde mig för att kolla upp så att inget var fel. På lappen jag fick med mig efter operationen stod det "Det kan hända att du känner dig öm och att det värker i munnen i ett par dagar. Värken ska minska efterhand. Du kan vid behov lindra den med värktabletter". Det var tidernas underdrift det, det värker hela tiden och värken blir inte alls mindre efterhand. Nu de senaste dagarna har det dessutom börjat bulta otäckt i alla tänder på den sidan, så det fungerade helt enkelt inte att bara sitta hemma och vänta på att smärtan ska gå över.

Det var dock en olyckligt vald dag att försöka få en jourtid, det tog hur länge som helst. Till sist fick jag en avbokad tid hos en tandläkare och kunde gå iväg och köpa en yoghurt medan jag väntade. Allt han gjorde var dock att spola rent med en äcklig koksaltlösning. Sen gick han iväg och pratade med någon på käkkirurgen om medicinering och sa att jag kunde ta 4 Ibumetin 600 mg plus 8 Alvedon 500 mg per dygn. Nu ska vi se om det inte blir någon ordning på det här. Han tipsade mig om att komma tillbaka och spola koksaltlösning om någon dag, jag hoppas bara att jag inte alltid behöver vänta i tre timmar.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails