1.10.07

Dimma och grafisk formgivning

Jag har insett att jag hemskt ofta rapporterar om vädret i bloggen, vilket ju kan kännas sådär trist och svenskt. Fast samtidigt så är det ju så att vädret är en slags stämningsmässig backdrop till dagens små sysslor. Idag till exempel var hela staden försjunken i dimma och det blir ju inte mer höstmysigt än så. Jag cyklade hem längs älven och det var en magisk upplevelse att se det vita diset ta vid där kajen slutade, särskilt som man cyklar längs med en björkallé.

Sen jag kom hem har jag ägnat mig åt att söka rätt på lämpliga bilder till en genomgång kring Photoshopmontage som jag ska hålla på fredag. Det är så sjukt inspirerande att bläddra bland såna bilder, jag vill genast sätta igång med egna projekt. Fast just nu så finns det varken tid eller energi till ett dylikt mastodontprojekt. Som ett smakprov får ni den här underbara bilden av den duktiga konstnären Julien Pacaud, den är egentligen lite längre från det vi ska göra men den är så vacker att den får vara med ändå.

Bild av Julien Pacauld

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails