26.10.07

Skrämmande effektiv fredag

Ibland är jag så effektiv att jag nästan inte kan tro det själv. Imorse klev jag upp klockan 07.30 och satte mig vid datorn och skrev en jobbansökan. Det var naturligtvis inte fullkomligt mitt eget val att kliva upp så tidigt, det skulle komma några elektriker/snickare och dra telefonledningar från den tiden och jag tyckte det kändes trevligast att inte ligga i sängen när de kom. Efter de var klara med den första grejen åkte jag iväg på några ställen och lämnade CV och pratade med folk. När jag kom hem var klockan inte ens 10.00, vilket kändes ganska märkligt.

Sen dess har jag diskat, städat massor, samt pratat med banken om möjligheterna att ta emot amerikanska checker. Allt detta innan klockan 14.00 på eftermiddagen! Bankkillen var förresten hemskt trevlig och spenderade säkert en kvart med att förklara de olika möjligheter som fanns och hur det fungerade med utlandsbetalningar. Härligt när man får prata med någon som har förstått serviceaspekten av sitt yrke. Nu är det dags för kaffe och sen ska jag slänga ihop en bröddeg eller åka och handla. Jag är så stolt över mig själv!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails