24.10.07

Lång natt och godnatt

Just ja, igår kväll när jag skulle sova så mindes jag helt plötsligt en episod från i somras som helt försvunnit från mitt medvetande. Det var efter att jag och Malin varit hundvakter från en fredagskväll till lunch på lördag och jag knappt sov något alls under natten. När vi kom hem åt vi makaronipudding och sen gick jag och lade mig för att sova middag en timme, fast det hela slutade med att jag somnade och sen inte vaknade förrän tidigt på söndag morgon. Jag sov alltså från 14.30-tiden till 05.30 på morgonen, vilket aldrig någonsin hänt mig tidigare, och som hårt arbetande brevbärare kände jag mig berövad på halva min helg. Av någon anledning började jag i alla fall skratta hysteriskt för mig själv igår kväll när jag mindes detta.

Ikväll däremot hoppas jag på en lugn insomning, jag har nämligen precis druckit en kopp av mitt nyinköpta örtte av sorten Godnatt. Jag vet inte om det var placebo, naturlig trötthet eller om det faktiskt fungerar, men minuterna efter jag druckit upp koppen så kände jag en slags filt av trötthet och lugn sänka sig över mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilket sovmaraton. Du måste ha varit bra trött :) Det kan jag tycka är fascinerande: att känna sig trött kan faktiskt innebära att man måste sova 14 timmar i sträck... Klyschan "lyssna på kroppen" får en ny innebörd...
/Annika

Anonym sa...

Den filten sänker sig över mig redan vid 21.15....Fniss Ma

Moa sa...

Annika: Ja eller hur! Det var helt galet faktiskt.

Mamma: Den gör det för mig också egentligen, men jag ignorerar det och då får jag en andra andning så att jag håller mig vaken några timmar till :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails