17.10.07

Möten, listor och effektivitet

Medan eleverna knåpar på med layout-uppgifter så försöker jag ta igen mig efter förmiddagens möten. Vi hade först arbetsplatsträff där olika frågor diskuterades, och därefter arbetslagsmöte. Sammanlagt har jag suttit mellan 8.10-11.30 och mot slutet kände jag mig verkligen fullkomligt galen. Jag hade liksom myror i hela kroppen och ville bara röra på mig, det var rent plågsamt att bara sitta och lyssna på ändlösa diskussioner kring samma sak. På arbetslagsmötet var det väldigt mycket prat kring när man skulle ha olika möten och jag ser med lite skräck på allt det administrativa arbete som min framtida profession kommer att innebära.

Det kanske beror på att jag känner mig så allmänt stressad just nu, att all den där strunttiden när man ska sitta med rent logistiska problem känns bortkastad. Irritationen beror kanske också på att jag blir så vansinnigt trött av alla dessa möten. Fast jag har gjort en lång att göra-lista nu, igårkväll när jag inte kunde somna på grund av allt som snurrade i mitt huvud klev jag upp och tömde ut det i ett anteckningsblock. Så nu mellan att jag hjälper elever med marginalinställningar och hur man får platshållartext i InDesign skriver jag mail om uppsatser och ex-jobb. Det gäller att passa på att få saker gjorda när man har tid.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails