29.10.07

Turistborttagaren

Jag har verkligen blivit en total datanörd som pratar om script och som känner mig glad över min senaste upptäckt i form av en hackersida. Inte för att jag direkt kan så mycket om sånt, men det har alltid haft en märklig dragningskraft på mig.

Hur som helst så uppdaterade jag Lifehacker-sidan efter att jag nyss gjort en länk till den och såg att den nyaste uppdateringen gällde följande ämne: "Removing tourists from photos with Tourist remover". Lät inte det som en underbar funktion (namnet var det bästa tyckte jag). Det var ingen magi inblandad, bara att man skulle ha tagit flera foton av samma motiv, sen kunde det här programmet pussla med de "turistfria" ytorna och förhoppningsvis få en helt turistfri bild. Detta kan man förstås göra själv i Photoshop också.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails