8.10.07

Konditori-eftermiddag

I eftermiddags hade jag det så trevligt så. Efter dagens lektion spenderade jag lite tid med att strosa runt på Åhléns och prata i telefon med Sofia. Det blir en lite disträ form av affärsupplevelse när man mest går runt och slumpmässigt lyfter och känner på saker medan tankarna är någon annanstans, lite drömskt nästan.

Efter min lilla sejour på Åhléns mötte jag Gigi och vi spenderade två timmar på mitt favoritkonditori NK. Jag lyckades hålla mig till min nya regim om att inte dricka kaffe på eftermiddagarna (eftersom det ger mig hjärtklappning, darrningar och en viss stirrighet och ibland dessutom nervryckningar) och valde istället te till mina bull-skorpor. Det är ju en erkänt trevlig sak att titta på folk när man är på ett fik, och till NK:s 40-talsdoftande salonger kommer det folk av alla möjliga sorter - vilket leder till ännu roligare betraktelser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med kaffet låter farligt! Nervryckningar... hm, men känner igen det med stirrigheten, det är därför jag sällan dricker kaffe nuförtiden. Snacka om att det är en drog!

Har tenta i morgon, men känner inte att jag ska plugga så mycket mer på den. Tror jag har läst det mesta som kan läsas, nu är det upp till min hjärna att komma ihåg allt också!

Tack för hjälpen med photoshop!!!!! Du räddade mig!!!!

Vi hörs snart. Kram!

Moa sa...

Hehe, jag vet! Malin stirrade på mig som om jag var dum när jag berättade om biverkningarna och påpekade att det var väldigt tydliga varningstecken... :)

Så bra att du blev hjälpt av mitt mail, jag var inte säker på exakt vad du ville veta nämligen. Men skönt att det löste sig. Kramkram

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails