13.10.07

Perfekt lördag

En hel dags härligt slappande är snart till ända. Jag började morgonen med att ligga kvar i sängen och läsa ett tag innan jag raskt klädde på mig och promenderade 200 m till Elisabeth på frukost-dejt. Det var fantastiskt höstväder, riktigt kyligt (andedräkten blev till rök) och strålande sol. Intressant nog var det full fart i villakvarteret på gatan nedanför mig. Trots att klockan bara var 9.40 var folk ute och ansade sina fruktträd, eller bara grejade runt på tomten.

Hela dagen har jag sen bara såsat på, tittat på tv-serier, grejat med datorn och pratat lite i telefon. Perfekta lördagssysslor helt enkelt. Trevligt nog så fick jag sällskap av Elisabeth på min myskväll också, vi såg de två härliga favoriterna Love comes softly och Love's enduring promise, som fick oss båda att snyfta en liten smula mellan varven medan vi åt kladdmuffins och drack te. Lovely.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails