23.10.07

Göra ett case, *check*

Nu är det full rulle med grupparbeten igen, fast det är ju roligt samtidigt som det tar mycket tid. Idag har min grupp skrivit ihop ett case där festbilder på en tjej har publicerats på Facebook av klasskompisarna och hon nu mår dåligt över bilderna och vill att de plockas bort. Vissa klasskompisar är på hennes sida, medan andra tycker att hon överdriver situationen. Tanken är att gymnasieelever ska ta ställning i frågan och resonera sig fram till olika sätt att hantera situationen, beroende på hur de väljer att ta ställning får de olika reaktioner och de måste hela tiden motivera hur de tänker.

På det hela taget var det ändå ganska roligt när vi väl hade satt oss in i hur vi skulle göra (kanske mest för att det är bra personer i min grupp). Däremot tror jag att det är en lite för tidskrävande grej för att jag i framtiden ska sitta på min ynka planeringstid och knåpa ihop egna case (vilket lite är tanken med att vi lär oss det här).

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails