16.10.07

Lite insikter

Såhär en tidig tisdagsmorgon (eller det var tidigt när jag cyklade till praktiken åtminstone) kan jag konstatera följande saker.

1. Jag har äntligen lyckats anmäla mig till kursen Grafisk form, som jag vill läsa i vår och som kommer att göra mig till ett layout-geni. Förhoppningsvis i alla fall.

2. Värmen har kommit tillbaka till Umeå. Det är nästan 10 grader varmt ute och fuktigheten är total. Mitt hår som ju är lockigt redan från början har övergått till att vara superlockigt. Det är bra för min image som eldig fransyska (vilket en person kallade mig en gång).

3. Jag längtar faktiskt tills jag blir färdig och får komma ut och jobba. Trots att det är en ytterst osäker bransch (just här och nu i alla fall), trots att alla säger att första åren som lärare är lite av en mardröm. Jag är redo för något nytt, helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Låter som en passande kurs. Du borde nog börja skissa på en egen logotyp till ditt företag. Du har Det!

AO

Moa sa...

Åh, tack gulliga du!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails