29.10.07

Upptäckter

Idag har jag gjort en massa små upptäckter av olika slag (som alla på ett eller annat sätt har att göra med flickr, vilket kanske är en indikation på vad jag pysslat med idag istället för att läsa tråkiga böcker om verksamhetsutvärdering), här följer en lista:

1. En av mina kontakter på flickr, vars foton jag verkligen gillar, visade sig plötsligt vara en gammal bekant. Hur kan vi båda ha missat detta under flera månader? Visserligen har jag inte sett henne på närmare tio år och hon har inte sitt namn på profilen. Men ändå, jag har ju sett flera foton av henne och hon av mig. Den enda förklaringen är att man inte ser saker man inte är förberedd på att se. Det måste verkligen vara så.

2. Jag har upptäckt en fantastisk grej om Firefox, nämligen att man kan förbättra funktionen massor genom så kalla de scripts. Jag vet inte mycket om sånt där alls, men om man installerar ett program/tillägg som heter Greasemonkey så kan man t.ex. få en massa roliga extrafunktioner i flickr. Det går också att ladda hem ett program för att göra backups på bloggen, fast jag saknade något som behövdes för att få det att fungera. Min nya favoritsida heter i alla fall Lifehacker. Här kan man söka på sidor man gillar för att se om någon har fixat något smart och roligt till den.

3. En person på flickr påpekade att mina söta, randiga blomkrukor påminde om Katten i hatten, och det är ju faktiskt sant. Bild från Amazon

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails