22.10.07

Ex-jobbsämnet färdigt!

Det hände ju bra saker idag också. Jag hade min första handledarträff inför ex-jobbet och det känns hur bra som helst nu. Innan jag kom dit har jag inte haft någon som helst tanke kring vilket ämne jag vill ha, men vi kom ganska snabbt fram till något som känns superkul.

Den kommer att handla om lärares inställning till infärgning av svenskämnet. Det betyder rent konkret att jag kommer att titta på hur lärare på exempelvis yrkesförberedande program anpassar sitt innehåll. Man läser ju exempelvis oftast inte samma böcker i en naturklass som i en fordonsklass och här finns då frågan om det är bättre att få eleverna att läsa över huvud taget eller om det är fel då kurserna inte blir likvärdiga. Jag känner mig väldigt peppad att sätta igång och jag ska ägna de kommande veckorna åt att hamstra litteratur så att jag är startklar när jag åker ner till Falun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det ordnar sig! Är glad för din skull!

tack för alla dina fina kommentarer på min blogg. Jag har legat lite lågt med bloggen känns det som, har varit matt och orkeslös och inte haft kraft att lägga ned någon energi på den på ett tag.

Läser alla dina inlägg. Är dock dålig på att kommentera...

Vi får höras snart! Kramar Linnéa

Moa sa...

Tack vännen, det är så skönt att man har andra som bryr sig hur det går :)

Hoppas du kan få lite mer energi och kraft - inte för bloggens skull utan för din egen. Sköt om dig ordentligt! Kramar också.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails