21.10.07

Söndagsfotografering

Mitt under mitt härliga söndagsslappande kom solen fram och då passade jag på att strosa runt lite på Sofiehem och fota. Jag håller på att lära mig att komma överens med pappas kamera eftersom den är bättre än min, men det är lite joxigt innan jag vet hur jag kan få ut de bästa bilderna ur den. Det mest fascinerande är att det finns så många blommor kvar fast det är oktober, överallt lyste smörblommor, maskrosor och andra okända gula blomsorter upp marken och höstlöven.





4 kommentarer:

sofia sa...

Åh så mycket fint! Men, alltså, vilken kamera menar du? Och när egentligen är det du tutar ner till Falun? På nåt sätt, kanske för att det är sent, så är jag lite luddig i minnet... gonattkram!

Moa sa...

Tack! Det är pappas gamla kamera jag har :)

Anna Riklund sa...

Jag gillar verkligen dina bilder Moa! Men jag tycker det här med vattenstämpeln stör intrycket lite väl mycket. Har du försökt lägga den på något annat sätt? Jag förstår att det är ett problem det där, men det är så synd att den ska ligga så ivägen i bildkompositionen, om du förstår hur jag tänker. Synd på så rara ärtor, så att säga.

Moa sa...

Tack :)
Jo, det är ett problem det där och jag är själv inte så nöjd med hur det ser ut nu, så jag håller på att fundera på hur man kan göra på andra sätt. Jag tror att jag ska googla för att få lite fler tips på bra sätt att lösa problemet, för som jag ser det så får man göra en avvägning mellan snygghet och funktion.

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails