15.10.07

Totalt kaos, frustration och elände

Min värsta fiende på internet är helt klart studera.nu. Varje år när jag tvingas gå in där klickar jag runt i blindo utan att hitta något. Söker man på en kurs med den rätta koden kan man ge sig den på att sidan säger att kursen inte finns, och liknande såna saker. Idag var problemet att när jag hade lyckats få en kurs i min "varukorg" så skulle jag logga in - men då sa sidan att jag inte hade någon kurs i min korg - när jag sen valde kursen igen så fick jag logga in igen. Som ett otäckt ekorrhjul. Nu var ju inte detta det enda problemet, själva huvudgrejen var att sidan var totalt överbelamrad eller bara knäpp så att allt tog jättelång tid och dessutom blev det hela tiden error så att man fick börja om från början. Frustrationen byttes ut mot total irritation och superstress.

Allt detta kaos var dessutom kombinerat med att jag försökte få tag på diverse lärare, studievägledare och studierektorer för att reda ut situationen kring mitt ex-jobb. Jag har lyckats få namnet på min handledare nu, men ska även prata med studiesamordnaren på Svenska och nordiska språk för att höra om det på något sätt kunde fungera att skriva min uppsats inom Svenska istället. Lite mer ämnesinriktat alltså. Men det är ju en komplicerad sak att lyckas få tag på någon och när jag har praktik så blir jag ju dessutom lite mer låst än när jag befinner mig på universitetet och lätt kan kvista förbi alla dessa människor.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails